Monday, November 28, 2011

Kepada pihak-pihak yang berkenaan .....

MEMANDANGKAN TERLALU BANYAK DAN ADUAN YANG DINYATAKAN BERULANG-ULANG SERTA TIADA TINDAKAN PIHAK-PIHAK YANG BERKENAAN MAKA SATU SURAT RASMI MELALUI EMEL AKAN DISAMPAIKAN KEPADA MENTERI YANG BERKENAAN UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. ADUAN RAKYAT YANG DIKENALPASTI SEPERTI:-


  • SISTEM PENYAMPAIAN MAKLUMAT KERAJAAN YANG TIDAK BOLEH DIAKSES

  • PERKHIDMATAN YANG TIDAK MEMUASKAN

(JANGAN SAMPAI RAKYAT TIDAK MEMBERI KEPERCAYAAN KEPADA KERAJAAN DI PILIHANRAYA YANG AKAN DATANG KERANA JENTERA KERAJAAN TIDAK EFISYEN)


Yang benar,


Administrator


Hjasriaizol yahoo.com

Thursday, November 24, 2011

Ruangan e-Aduan Penguatkuasa



Ruangan e-Aduan Penguatkuasa telah berfungsi. Memandangkan terlalu banyak aduan samada dari pembaca atau media arus perdana dll yang diterima, pemilihan hanya akan dibuat untuk paparan aduan yang mempunyai impak besar kepada rakyat. Anda ingin berkongsi maklumat dengan kami? Beri pandangan dan ulasan anda .....


Anda boleh lawat http://aduan-penguatkuasa.blogspot.com atau klik pautan di akhir ruangan ini. Lakukan tanggungjawab anda dengan memaklumkan aduan anda kepada pihak bertanggongjawab. Pihak bertanggongjawab kenalah ambil perhatian untuk kepentingan rakyat dan jangan tidur!

Klinik Kesihatan




Pihak hospital perlu butiran pengadu




Tuesday, November 22, 2011

Anonymous said...

Tahniah kerana memiliki ruangan aduan seumpama ini kerana pembaca/pelanggan sedikit sebanyak dapat menyalurkan aduan mereka dengan lebih terbuka. Lebih praktikal lagi jika pihak Kerajaan dapat memberikan jawapan didalam aduan-aduan yang dipaparkan. Itu lebih baik menunjukkan keperihatinan Kerajaan. Saya rasa Blog Rasmi KKM yang dipaparkan adalah tidak sesuai kerana hanya paparkan berita - lebih baik dipaparkan di laman sesawang rasmi KKM sahaja. Pelanggan tidak perlukan berita seumpama itu tetapi mahukan penjelasan secara terbuka dan ruangan seumpama ini amat sesuai. Terima kasih.

Saturday, November 19, 2011

'Author' berilah penjelasan kepada pelanggan ....

Mereka yang diberikan 'permission' sebagai Author adalah merupakan satu kesistimewaan menulis didalam ruangan ini. Gunakanlah HAK anda sebagai Author untuk memberikan 'penerangan/penjelasan' mengenai setiap perkara yang dibangkitkan oleh pengguna. Selagi anda tidak memberikan penerangan yang jelas, aduan dan rungutan pasti akan kedengaran jika tidak didalam ruangan ini didalam blog yang lain. Pengguna BERHAK mendapatkan penjelasan yang adil kerana mereka adalah 'pembayar cukai'. Jika sebaliknya, maka rungutan dan aduan yang dipaparkan adalah SATU KEBENARAN.

Tingkat khidmat psikiatri




Friday, November 4, 2011

Perkhidmatan Kelas#1 tetapi Sistem Penyampaian Maklumat Kelas#3

Kebelakangan ini terlalu banyak aduan yang ditonjolkan oleh pengguna samada melalui internet atau media arus perdana. Apakah perkhidmatan kesihatan tidak mencapai tahap kepuasan pelanggan atau sebaliknya.

Dari tinjauan ke atas kesemua 135 pautan hospital atau direktori hospital yang dipaparkan melalui http://www.moh.gov.my/ hanya 59 sahaja pautan atau 43.7% yang berfungsi. Ini menunjukkan Sistem Penyampaian Maklumat KKM tidak berfungsi dan menyebabkan pelanggan mencari alternatif lain untuk menyampaikan aduan mereka. Yang lebih malang dan mendukacitakan, terdapat hospital-hospital besar masih belum mempunyai laman web sendiri atau sekiranya ada ianya tidak boleh diakses.



PERKHIDMATAN KESIHATAN KELAS#1 TETAPI SISTEM PENYAMPAIAN MAKLUMAT MASIH KELAS#3.
PELANGGAN TIDAK MEMERLUKAN LAMAN WEB WARNA WARNI TETAPI PERKHIDMATAN YANG
DIBERIKAN TIDAK DINYATAKAN. DIMANA SILAPNYA?



Hanya pautan ini sahaja yang boleh diakses oleh pengguna:


Johor - 1. Kota Tinggi - drmaslina@johr.moh.gov.my 2. Muar - jdrahmadpauzi@johr.moh.gov.my 3. Segamat - draman@johr.moh.gov.my 4. HSAJB - drrooshaimi@johr.moh.gov.my Kedah - 1. Baling - hbaling@moh.gov.my 2. Sik - hsik@kdh.moh.gov.my 3. Kuala Nerang - hknerang@kdh.moh.gov.my 4. Kulim - hkulim@kdh.moh.gov.my 5. Langkawi - langkawi@kdh.moh.gov.my 6. Sultan Abdul Halim - hsah@moh.gov.my 7. Sultanah Bahyah - hsb@moh.gov.my Kelantan - 1. Machang - hosmac@klt.moh.gov.my 2. Pasir Mas - hosim@klt.moh.gov.my 3. Raja Perempuan Zainab 2 - hrpz2@klt.moh.gov.my 4. Tanah Merah - htm@klt.moh.gov.my 5. Tumpat - drnasir@klt.moh.gov.my, intan suriana@klt.moh.gov.my Melaka - 1. Jasin - hjasin@moh.gov.my 2. Melaka - narimahnor@mlk.moh.gov.my, dzulkarnain@mlk.moh.gov.my Negeri Sembilan - 1. Port Dickson - hpd@ns.moh.gov.my Pahang - 1. Sultan Ahmad Shah - aduan.hoshas@phg.moh.gov.my Perak - 1. Changkat Melintang - hcm@prk.moh.gov.my 2. Grik - hospitalgerik@prk.moh.gov.my 3. Kuala Kangsar - kkangsar_adu@moh.gov.my 4. Parit Buntar - hptar_aduanprk.moh.gov.my 5. Raja Perempuan Bainun - aduan_hrpb@prk.moh.gov.my 6. Selama - hosp_selama@prk.moh.gov.my 7. Sri Manjung - hsmanjung@prk.moh.gov.my 8. Slim River - h_sriver@prk.moh,gov.my 9. Sungai Siput - hss_prk@prk.moh.gov.my 10. Taiping - hostaiping_adu@prk.moh.gov.my 11. Tapah - aduantph@prk.moh.gov.my 12. Telok Intan - htintan@prk.moh.gov.my 13. Tuanku fauziah - htfps@moh.gov.my Pulau Pinang - 1. Balik Pulau - hbp@ppg.moh.gov.my 2. Bukit Mertajam - adminhbmertajam@ppg.moh.gov.my 3. Kepala Batas - hkbpp@ppg.moh.gov.my 4. Pulau Pinang - hpinang@moh.gov.my 5. Seberang jaya - zaharah_kader@ppg.moh.gov.my Selangor - 1. Ampang - dr_aishah@sel.moh.gov.my, mdeva@sel.moh.gov.my 2. Kajang - drkuldip@sel.moh.gov.my, wendy_jitos@sel.moh.gov.my 3. Serdang - hsdg@sel.moh.gov.my 4. Sungei Buloh - zue@sel.moh.gov.my Sarawak - 1. Bintulu - hsp_bintulu@srwk.moh.gov.my 2. Daro - hosp_daro@moh.gov.my 3. Kanowit - hosp_kanowit@srwk.moh.gov.my 4. Lundu - hosp_lundu@srwk.moh.gov.my 5. Miri - jack_wong@srwk.moh.gov.my 6. Sibu - hosp_sibu@srwk.moh.gov.my 7. Hospital Umum - hus@srwk.moh.gov.my Sabah - 1. Beaufort - pengarah.beaufort@sbh.moh.gov.my 2. Duchess Of kent - hdok@sbh.moh.gov.my 3. Juala penyu - hkp@moh.gov.my 4. Mesra Bukit Padang - h-mesra@sbh.moh.gov.my 5. Pitas - pengarah.pitas@sbh.moh.gov.my Terengganu - 1. Kemaman - hkemaman@trg.moh.gov.my 2. Sultanah Nur Zahira - tanya_hsnz@trg.moh.gov.my Kuala Lumpur - 1. HKL - drzaininah@hkl.moh.gov.my, norohana@hkl.moh.gov.my Putrajaya - 1. Hospital Putrajaya - aduan@hpj.gov.my Wilayah Labuan - 1. Hospital ilayah Labuan - hosp-webmaster@lbn.moh.gov.my

3 juta kencing manis




Waris remaja perempuan dicari




Lelaki sakit jiwa dipukul di hospital




Lelaki murung maut jatuh tingkat 9




Kecewa dengan jururawat HSIjb




Kecewa dengan jururawat HSIJB




Sistem bil terperinci di semua hospital




JPJ saman pekerja HKL




4 jam ambil ubat di Hospital Besut




Kakitangan Hospital Ampang banyak karenah




Bayi muntah bebola jeli




Terkilan sikap Jururawat Hospital TAR




Maut dirempuh ambulan




Doktor biar alat bedah dalam kaki




Pesakit nyaris maut ambulans dirempuh kereta