Monday, May 4, 2009

Khidmat HKL memuaskan

Rabu Mei 2009 - Majallah 3 akan menyiarkan ulasan mengenai Aduan di Hospital Kerajaan. Ulasan seperti ini dapat dijadikan iktibar untuk mengukur prestasi perkhidmatan sesuatu agensi Kerajaan.

Ianya perlu dijadikan iktibar didalam usaha meningkatkan perkhidmatan kepada rakyat.

1 comment:

  1. Kita perlu bersyukur kerana memiliki hospital dan perkhidmatan serba canggih berbanding dengan lain-lain negara membangun. Tidak dinafikan kadangkala berlaku ketidakpuasan dikalangan pesakit. Mereka dan petugas adalah manusia biasa ada hati dan perasaan.

    Perkara ini tidak dapat dielakkan - kita perlu letakkan diri kita didalam keadaan mereka yang terpaksa menunggu lama. Apakah kita juga tidak akan merasai seperti mereka.

    Setiap yang berlaku perlu dijadikan iktibar dan bukan dengan memberikan kenyataan-kenyataan akhbar hanya semata-mata untuk melindungi karier atau perkhidmatan buruk yang diperkatakan. Anggap ia sebagai asam garam manusia. Apakah kita tidak pernah melakukan kesilapan?

    Rakyat dan pengguna mempunyai hak mutlak menilai perkhidmatan yang diberikan . Hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui , keikhlasan dan kejujuran perkhidmatan yang diberikan. Sebagai seroang doktor, sekiranya kita memberikan senyuman kepada pesakit, yang pasti 10% dari penyakit itu telah diubati dan interaksi yang harmoni menringankan beban pesakit tersebut.

    Perlukah pesakit 'membayar' senyuman yang diberikan oleh seseorang doktor itu?

    ReplyDelete