Dah terlalu banyak aduan atau komplain mengenai perkhidmatan kesihatan. Yang keluar dalam akhbar hanya yang kita tahu sahaja, bagaimana yang lainnya. Aduan hanya diambil tindakan apabila setelah tersiar dalam akhbar atau blog. Peluang anda untuk membuat aduan secara terus.
Sunday, May 3, 2009
Bukan semua hospital beri khidmat tidak memuaskan
Memang diakui bukan semua hospital Kerajaan beri khidmat tak memuaskan tetapi sebilangan besar 90% didalam kategori ini. Kalau tak percaya buat lawatan ke semua hospital & klinik Kerajaan.
Kalau tidak ada angin, pasti pokok tidak akan bergoyang. Kalau pengguna sahaja yang buat laporan dah pastinya Pengarah akan buat laporan dalam akhbar semua perkara yang baik sahaja tetapi disbealik kenyataan tersebut - masalah pengguna dan pesakit masih belum lagi selesai.
"Kami akan menyiasat"
Inilah kata-kata yang akan dikeluarkan oleh Pengarah-Pengarah Hospital. Tak ada ke perkataan lain yang boleh dikeluarkan?
Selagi ada hospital dan pengguna - pasti akan kedengaran karenah-karenah nda isu mengenainya. Yang lepas perlu ada mekanisme dan tatacara yang lebih jelas dan berhemah untuk menangani semua isu yang muncul. Ini kerana pengguna merupakan 'pembayar cukai' dan berhak mendapat perkhidmatan terbaik yang termampu diberikan oleh hospital kerajaan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment