Saturday, November 19, 2011

'Author' berilah penjelasan kepada pelanggan ....

Mereka yang diberikan 'permission' sebagai Author adalah merupakan satu kesistimewaan menulis didalam ruangan ini. Gunakanlah HAK anda sebagai Author untuk memberikan 'penerangan/penjelasan' mengenai setiap perkara yang dibangkitkan oleh pengguna. Selagi anda tidak memberikan penerangan yang jelas, aduan dan rungutan pasti akan kedengaran jika tidak didalam ruangan ini didalam blog yang lain. Pengguna BERHAK mendapatkan penjelasan yang adil kerana mereka adalah 'pembayar cukai'. Jika sebaliknya, maka rungutan dan aduan yang dipaparkan adalah SATU KEBENARAN.

3 comments:

  1. Tahniah kerana memiliki ruangan aduan seumpama ini kerana pembaca/pelanggan sedikit sebanyak dapat menyalurkan aduan mereka dengan lebih terbuka. Lebih praktikal lagi jika pihak Kerajaan dapat memberikan jawapan didalam aduan-aduan yang dipaparkan. Itu lebih baik menunjukkan keperihatinan Kerajaan. Saya rasa Blog Rasmi KKM yang dipaparkan adalah tidak sesuai kerana hanya paparkan berita - lebih baik dipaparkan di laman sesawang rasmi KKM sahaja. Pelanggan tidak perlukan berita seumpama itu tetapi mahukan penjelasan secara terbuka dan ruangan seumpama ini amat sesuai. Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. saya juga terfikir, ke mana arah nya blog ini kerana ianya seperti mengumpul aduan bukan menyampaikan aduan ke pihak yang berkaitan.

    ReplyDelete
  3. Author tidak mempunyai 'permission' untuk menambah atau mengkritik mana-mana komen yang diberikan oleh orang awam kerana blog ini merupakan blog bebas dan tidak menyebelahi mana-mana pihak. Terpulanglah pihak hospital berkenaan untuk memberikan penjelasan. Pihak hospital perlu perihatin dan perlu ada 'awareness' didalam semua aduan tidak semestinya aduan bersurat sahaja.

    Didalam menerima komen atau kritikan, kita tidak perlu takut apa yang diketengahkan. Adalah lebih baik ianya diketengahkan terlebih dahulu sebelum menjadi barah.

    ReplyDelete