Monday, November 28, 2011

Kepada pihak-pihak yang berkenaan .....

MEMANDANGKAN TERLALU BANYAK DAN ADUAN YANG DINYATAKAN BERULANG-ULANG SERTA TIADA TINDAKAN PIHAK-PIHAK YANG BERKENAAN MAKA SATU SURAT RASMI MELALUI EMEL AKAN DISAMPAIKAN KEPADA MENTERI YANG BERKENAAN UNTUK TINDAKAN SELANJUTNYA. ADUAN RAKYAT YANG DIKENALPASTI SEPERTI:-


  • SISTEM PENYAMPAIAN MAKLUMAT KERAJAAN YANG TIDAK BOLEH DIAKSES

  • PERKHIDMATAN YANG TIDAK MEMUASKAN

(JANGAN SAMPAI RAKYAT TIDAK MEMBERI KEPERCAYAAN KEPADA KERAJAAN DI PILIHANRAYA YANG AKAN DATANG KERANA JENTERA KERAJAAN TIDAK EFISYEN)


Yang benar,


Administrator


Hjasriaizol yahoo.com

5 comments:

  1. nak mengadu kena betulla. kalau nak mengadu, nama pengadu tak tepat, yg bosanla, penduduk tempatanla, org awamla, ibu teraniayala..apalaa..macamana aduan nak dilayan. kemudian aduan kenala lengkap. nama pengadu, kenapa mengadu, kakitangan yg kena adu, masa kejadian, tarikh kejadian. barula senang siasatan diambil. setengah tu bila respon balik dgn aduan utk tahu lebih detail, pengadu tak bagi kerjasama pula. dah mengadu, berila kerjasama utk lakukan siasatan. macamanan nak mengadu..? bukannya melalui blog2 tak rasmi macam ni. pertama, hantar surat atau emel pada pengaraj hospital sk kpd pengarah negeri. tapi perlula maklumat pengadu dan kejadian perlu tepat. belum pernah lagi jika aduan yg lengkap tidak dilayan oleh pihak hospital.

    ReplyDelete
  2. Hai nape plak nak marah2..mau igt sndrila..keje mesti mau bagus punya..telus ikhlas berdedikasi..xkan nk mkn gaji haram kot..sapa2 pun mau igtla sndri..aduan xsemestinya nk kenekan penalty ke punishment..utk beringat2 yg kite nie diperhatikan

    ReplyDelete
  3. Saya berdarah tinggi bila I pergi tengok doctor (klinik kesihatan tongkang pechah) untuk check kesihatan. Bila doctor Sana nampak appointment sudah lewat terus guna Bahasa kasar dan bagi alasan tak bagi bantu. Selepas Tu bagi appointment lagi yang saya tak boleh datang. Oleh sebab Itu I berasa doctor Itu sikap banyak masalah EQ control agak lemak.

    ReplyDelete
  4. Adakah patut Kaunter -kaunter Perkhidmatan di dalam Klinik-klinik Hospital ditutup sepenuhnya untuk rehat SATU jam, tanpa satu staf ? Lebih-lebih lagi dalam situasi Covid-19 ini. Sepatutnya jalankan ikut shif untuk rehat tengahari itu dan kekalkan sekurang-kurangnya satu staf di kaunter untuk jalankan tugas, layan pengunjung supaya boleh mengurangkan masa pengunjung dalam Hospital.

    ReplyDelete
  5. Saya ingin meluahkan rasa ketidakpuasan terhadap perkhidmatan yang diberikan oleh Klinik Kesihatan Seri Kembangan (KKSK) berhadapan South City Plaza. Ibu saya merupakan warga emas berumur 73 tahun dan pesakit tetap yang mendapatkan rawatan berkala di KKSK (diabetes dan darah tinggi). Ibu saya dijadualkan untuk hadir ke KKSK pada bulan Julai bagi memberi sampel darah bagi tujuan ujian/rawatan susulan. Walau bagaimanapun ibu saya tidak dapat hadir pada hari berkenaan disebabkan bertindih dengan jadual dos kedua vaksin Covid19. Saya dan ibu saya telah ke KKSK untuk mendapatkan tarikh baharu temu janji. Pendaftaran pesakit dibuka di luar klinik berkenaan. Berikut merupakan perkara-perkara yang perlu dibuat aduan:
    1. Petugas kaunter pendaftaran yg tidak mesra-pelanggan dan mesra-maklumat. Petugas kaunter agak biadap tanpa bersuara dan hanya memberi isyarat dengan tangan seperti memanggil dengan menggerakkan tangan dan menghulurkan tangan menanyakan Kad Temu janji dan tidak memberi salam. Saya memaklumkan petugas tersebut mengenai sebab ketidakhadiran pada tarikh sebelum ini dan menanya sama ada kami perlu berjumpa dengan doktor atau tidak. Petugas tersebut tidak menjawab apa2 dan terus mencatat tarikh temu janji baharu dalam Kad Temujanji dan meminta kami untuk terus ambil ubat. Bukankah petugas kaunter yg ditempatkan sepatutnya mesra-pelanggan dan mempunyai pengetahuan mengenai urusan klinik tersebut? Agak hairan dengan tindakan berkenaan, kami terus mengambil ubat tanpa berjumpa dengan doktor dan bertanya pada Unit Farmasi mengenai tarikh sampel darah kerana memikirkan risiko kesihatan ibu saya jika tidak mengambil ujian tersebut. Unit tersebut meminta kami merujuk receptionist dalam klinik tersebut.
    2. Receptionist tersebut memaklumkan bahawa 'tiada doktor pada masa itu dan bilangan doktor di klinik berkenaan tidak mencukupi untuk melayan bilangan pesakit yang ramai'. Receptionist tersebut terus memberi tarikh pada tahun hadapan. Jurang 6 bulan untuk berjumpa dengan doktor bagi pesakit yang mempunyai comorbidities? TIDAK MASUK AKAL LANGSUNG. Saya memerlukan penjelasan untuk perkara ini. Sepertimana yang diketahui, Pekan Seri Kembangan mempunyai populasi penduduk hampir 1 juta orang dan KKSK merupakan satu-satunya klinik kerajaan yang dirujuk oleh kebanyakan penduduk Seri Kembangan. Saban hari, KSKK menerima ramai pesakit dan kadangkala tempoh layanan pesakit tidak menepati piagam pelanggan yang ditetapkan. Di manakah doktor-doktor yang bertugas? Bangunan kuarters didirikan di sebelah klinik berkenaan untuk kemudahan doktor. Namun, mengapa timbul isu ketiadaan/ tidak cukup doktor? Mengapakah bilangan perjawatan/pengisian doktor tidak dikaji berdasarkan keperluan/isu.

    Isu ini berterusan dari dulu lagi. Ramai pesakit merungut dan berkongsi rasa tidak puas hati atas isu-isu ini apabila berinteraksi dengan mereka.

    Saya memohon penjelasan berhubung perkara ini.

    ReplyDelete